• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
781
Mottagna reaktioner
375
Poäng
497
Min UC stack iväg idag från 5% till 13,3% helt utan förklaring. Inget lån eller kreditkort som använts eller ökat, ingen FF, ingenting har hänt. Ingen anmärkning och alla mina räkningar är betalda (och dubbelkollade 10ggr).

Vad kan det bero på?
Har du betalat in mycket på en kredit? Har du löst en kredit? Många förfrågningar som försvann?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
400
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Borde det inte vara en logik som hos mej tex om man ligger på 8,6 på uc och skaffar sej en ff och det stiger till låt oss säga 10,6
Borde det inte funka åt andra hållet med att när en ff försvinner så borde det bli 4,6
Eller funkar det på något annat vis?
Sen en fråga hur mycket spelar en 6 månader ff roll i uc betyget?
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Mitt betyg har höjts från 0,5 till 0,9... Ingen förändring har skett men ändå högre betyg?
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Inget här heller ännu.

Just nu är egentligen scoren strategiskt totalt ointressant närmare ett år framåt. Måste ligga lågt, ha tålamod, låta dammet falla efter 3 ff på relativt kort tid. Ändå är jag inne och kollat minst en gång i timmen om det är uppdaterat. Lite av vana, lite av missbruk, men det visar också hur sjukt centralt de där små siffrorna är för oss här inne :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp